Cumparaturi online..Si reclame..

Gold FM Romania - Tineretea Ta E Aici!

sâmbătă, 3 decembrie 2011

Eneagrama - Testul TAS- Scoala Riso- Hudson

Eneagrama - Testul TAS- Scoala Riso- Hudson Imprimare E-mail
Testul TAS este mai sofisticat şi conţine mai multe întrebări decât  testul rapid - QUEST, expus în articolul precedent. Este structurat  pe 9 seturi a căte 15 întrebări care reliefează caracteristicile şi patternurile fiecărei tipologii. Vă va lua puţin mai mult timp ca să-l completaţi dar vă va ajuta să vă identificaţi sau să vă confirmaţi cu mai multă exactitate  tipologia căreia aparţineţi.
Luaţi o coală de hârtie şi acordaţi-vă un punctaj între 1 şi 5 pentru fiecare dintre afirmaţiile următoare în funcţie de gradul de veridicitate sau aplicabilitate în ceea ce vă priveşte, luând în considerare următoarea scară de valori:
1 ... Complet neadevărat  2 ... Rareori adevărat      3 ... Parţial adevărat
4 ... În general adevărat   5 ... Foarte adevărat
Adunaţi  punctajul obţinut la sfărşitul fiecărei tipologii. 
Tipul 1
1. Majoritatea oamenilor mă consideră a fi o persoană serioasă, care nu aruncă vorbe în vânt – şi dacă luăm în considerare modul meu de a fi, cred că este adevărat.
2. Întotdeauna am încercat să fiu sincer şi obiectiv cu privire la mine însumi – şi sunt hotărât să îmi urmez conştiinţa orice s-ar întâmpla.
3. Poate că există o anumită parte mai sălbatică a mea dar în general vorbind, asta  nu mă caracterizează per ansamblu.
4. Am senzaţia că trăiesc având un judecător în mintea mea: uneori judecătorul este înţelept şi dă dovadă de discernământ, alteori este pur şi simplu aspru şi neînduplecat.
5. Consider că am plătit un preţ imens pentru încercarea de a fi perfect.
6. La fel ca şi celorlalţi, îmi place foarte mult să râd, ar trebui să fac asta mai des!
7. Principiile şi idealurile mele dau sens şi valoare vieţii mele şi mă inspiră către realizări tot mai mari.
8. Nu înţeleg de ce foarte mulţi oameni au standarde atât de scăzute şi renunţă aşa de uşor la ele.
9. Atât de multe lucruri depind de mine ca să le organizez, încât trebuie să fiu mai organizat şi mai metodic decât alţii.
10. Simt că am fost menit să am o misiune, poate e chiar o chemare către ceva măreţ şi cred că este posibil să realizez ceva extraordinar în viaţă.
11. Urăsc greşelile şi prin urmare tind să fiu extrem de meticulos pentru a mă asigura că lucrurile sunt făcute aşa cum trebuie.
12. Mult timp  am crezut că lucrurile sunt fie bune fie rele – şi nimic mai mult.
13. Îmi este destul de dificil să mă mulţumesc cu lucrurile care sunt făcute doar suficient de bine.
14. Foarte multe responsabilităţi au căzut pe umerii mei: dacă nu m-aş fi ridicat la înălţimea îndatoririlor mele, numai Dumnezeu ştie ce s-ar fi întâmplat.
15. Sunt extrem de impresionat de nobleţea şi generozitatea umană manifestată în situaţiile critice.
Tipul 2
1 Îmi pasă într-adevăr de ceilalţi şi asta mă face să iau parte integrantă în viaţa lor – la  speranţele, visele şi nevoile fiecăruia.
2. A fi prietenos este ceva natural pentru mine. Îmi este foarte uşor să intervin în cadrul unei conversaţii şi mă adresez tuturor cu numele de botez.
3. Am descoperit că oamenii îmi răspund foarte călduros atunci când îi încurajez şi le acord atenţie.
4. Simt nevoia de a duce cu mine acasă toţi câinii vagabonzi pe care îi văd pe stradă.
5. Mă simt bine la gândul că sunt o persoană atentă şi generoasă.
6. Îmi este dificil să îmi asum meritul pentru câte servicii am făcut celorlalţi, dar mă deranjează foarte mult atunci când aceştia nici nu par că le observă sau că le pasă.
7. Este adevărat că fac adesea pentru ceilalţi mai mult decât ar trebui – ofer prea mult şi nu îmi acord suficientă atenţie mie însumi.
8. Îmi dau seama adeseori că încerc practic să îi câştig pe ceilalţi de partea mea – mai ales dacă la început mi se părea că le sunt indiferent.
9. Îmi place extrem de mult să îmi întreţin prietenii, fiind o gazdă amabilă atât pentru ei cât şi pentru „familia mea cuprinzătoare” care include mulţi membri.
10. Pot să mă dovedesc un prieten cald şi de ajutor la nevoie dar în interior sunt mai dur decât cred ceilalţi.
11. Pot să îmi exprim sentimentele pe care le am pentru ceilalţi mult mai deschis decât majoritatea oamenilor.
12. Fac eforturi foarte mari pentru a fi la curent cu ceea ce li se petrece persoanelor la care ţin.
13. Mă consider pe mine însumi ca fiind un fel de „vindecător al inimilor rănite”.
14. Am avut frecvente probleme financiare şi de sănătate pentru că am pus nevoile şi interesele altora mai presus de ale mele.
15. Ador să fac tot posibilul pentru a-i face pe oameni să se simtă bine veniţi şi apreciaţi.
Tipul 3
1. Mă percep ca fiind o persoană mai mult decât competentă; chiar mă deranjează când nu sunt eficient.
2. Când lucrurile îmi merg bine, se poate spune că „strălucesc” de fericire pentru că sunt cine sunt şi am viaţa pe care o am.
3. Încerc să mă prezint celorlalţi în lumina cea mai prielnică – dar oare nu aşa facem aşa cu  toţii?
4. Tind să fiu străin de sentimentele mele – le percep cu putere o vreme,  apoi trec mai departe.
5. Mi se pare important să simt că am succes, chiar dacă nu sunt încă la nivelul la care aş vrea să fiu.
6. De bine, de rău, ştiu cum să-mi ascund nesiguranţa – oamenii n-ar putea niciodată să ghicească ce simt cu adevărat!
7. Vreau să-i impresionez pe cei  din jur, aşa că de obicei sunt politicos, manierat şi prietenos.
8. Ştiu cât de bine se descurcă prietenii şi colegii mei şi tind să mă compar cu ei.
9. Deseori încerc să fiu cel mai bun la ceea ce fac - dacă nu pot să fiu excepţional la un lucru, de obicei renunţ.
10. Pentru a-mi atinge scopul, a trebuit uneori să fac lucrurile mai superficial
11. Când sunt nesigur pe mine, pot să fiu distant şi rece.
12. Mă deranjează foarte tare când ceilalţi nu văd cât de bine am lucrat.
13. Mă adaptez mai bine decât majoritatea: dacă lucrurile nu merg cum trebuie, ştiu cum să-mi schimb comportamentul pentru a obţine rezultatele dorite.
14. Am întotdeauna un ţel şi ştiu cum să mă motivez pentru a-l atinge.
15. Sunt într-o măsură dependent de muncă – mă simt dezorientat dacă nu fac nimic.

Tipul 4
1. Îmi place să aud despre mine că mulţi mă percep ca fiind enigmatic, dificil şi contradictoriu.
2. Tind să ţin în mine sentimentele negative multă vreme, până să mă eliberez de ele.
3. Deseori mă simt singur şi părăsit, chiar şi când sunt în compania persoanelor apropiate.
4. Dacă sunt criticat sau neînţeles, tind să mă retrag în mine si să stau îmbufnat.
5. Mi-e greu să mă implic în proiecte, dacă nu deţin controlul creativ.
6. Tind să nu mă conformez regulilor şi aşteptărilor, pentru că vreau să-mi las amprenta pe orice întreprind.
7. După  standardele obişnuite , sunt relativ teatral si temperamental.
8. Tind să petrec relativ mult timp imaginându-mi scene şi conversaţii care nu s-au întâmplat, neapărat.
9. Tânjesc după cineva care să mă salveze şi să mă duca departe de situaţia asta apăsătoare/mohorâtă.
10. Când dau de greu, tind să mă prabuşesc şi să renunţ – poate renunţ prea uşor.
11. Pot ierta aproape orice, înafară de prostul -gust.
12. În general, nu-mi prea place să lucrez prea indeaproape cu alţii.
13. Regăsirea de sine si loialitatea faţa de nevoile mele emoţionale au fost mereu motivaţii puternice pentru mine.
14. Nu-mi place nici să preiau conducerea, nici să fiu condus.
15. Sunt perfect conştient de vocea intuiţiei mele, fie că am sau nu curajul să acţionez după cum îmi dictează.

Tipul 5
1. Îmi place să studiez lucrurile în profunzime şi să insist asupra detaliilor până când înţeleg totul pe cât de complet posibil.
2. Sunt o persoană deosebit de exclusivistă care nu lasă mulţi oameni să-i pătrundă în lumea interioară.
3. Nu mă simt foarte mare sau puternic – mai degrabă mic şi invizibil: aş fi un spion bun!
4. Oamenii ar crede că sunt nebun dacă ar şti la ce mă gândesc în majoritatea timpului.
5. Doar având informaţii exacte poţi lua o decizie raţională – dar în altă ordine de idei, majoritatea oamenilor nu sunt raţionali.
6. Familia mea crede că sunt destul de ciudat sau excentric – mi-au spus de multe ori că ar trebui să mai ies în lume.
7. Pot să pălăvrăgesc cu cei din jurul meu dacă vreau; dar de cele mai multe ori  prefer doar să privesc nebunia din jurul meu.
8. Dacă vrei să-ţi rezolv o problemă, lasă-mă să mă gândesc singur la ea şi o să-ţi găsesc răspunsul.
9. Dacă te gândeşti puţin, îţi dai seama cât de ciudat poate fi comportamentul „normal”.
10. Tind să lucrez mult timp la detaliile şi fineţurile proiectelor mele.
11. Majoritatea oamenilor sunt atât de ignoranţi încât e un miracol că lucrurile chiar funcţionează!
12. Tind să ştiu multe lucruri din tot felul de domenii, iar în unele chiar mă consider expert.
13. Sunt foarte curios şi îmi place să descopăr de ce lucrurile sunt aşa cum sunt – nici ceea ce pare evident nu este cu adevărat aşa dacă studiezi problema mai în adâncime.
14. Mintea mea e atât de intensă şi activă încât simt deseori că-mi ia foc.
15. Deseori pierd orice socoteală a timpului pentru că mă concentrez foarte intens la ceea ce fac.
Tipul 6
1. Sunt atras de cei cu autoritate, dar în acelaşi timp nu am încredere în ei.
2. Sunt o persoană foarte emotivă, deşi nu îmi dezvălui prea des trăirile - decât în faţa celor care îmi sunt apropiaţi, şi nici atunci  întotdeauna.
3.Dacă fac o greşeală, mi-e teamă că toată lumea va sări pe mine.
4. Mă simt mai în siguranţă făcând ceea ce se aşteaptă de la mine decât făcând ceva de unul singur.
5. S-ar putea să nu fiu întotdeauna de acord cu regulile – şi nu le urmez mereu – dar vreau să ştiu care sunt!
6. Mi-e greu să-mi  schimb prima impresie pe care o am despre cineva.
7. Sunt câţiva oameni pe care îi admir cu adevărat – aceia sunt într-un fel „eroii mei”.
8. Nu-mi place să iau decizii importante, dar în mod clar nu vreau să le ia alţii pentru mine!
9. Unii oameni mă văd ca fiind agitat şi neliniştit – dar ei nu ştiu decât o parte din adevăr!
10. Ştiu cât de tare o dau eu în bară, aşa că mi se pare normal să fiu suspicios faţă de ceilalţi.
11. Vreau să am încredere în oameni, dar deseori mă întreb ce motive ulterioare au în ceea ce fac.
12. Lucrez cu adevărat intens: trudesc de zor până când se rezolvă ceea ce e de rezolvat.
13. Ascult opiniile oamenilor în care am încredere înainte să iau o decizie majoră.
14. E ciudat: pot să fiu sceptic, chiar cinic când vine vorba de tot felul de chestii şi pe urmă să fiu complet dus de nas în legătură cu altceva.
15. Am tendinţa să fiu foarte anxios.
Testul 7
1. Îmi place foarte mult să călătoresc şi să descopăr mâncăruri noi, să cunosc oameni deosebiţi şi să experimentez – cu alte cuvinte, să trăiesc din plin în vârtejul fabulos al vieţii!
2. Agenda mea de obicei e plină şi îmi place să fie aşa: n-o să las păianjenii să-şi ţeasă pânzele pe mine!
3. E mai important pentru mine să am parte de lucruri interesante şi variate decât să trăiesc confortabil – deşi voi trăi bine oricând mi se oferă ocazia.
4. Mintea mea e foarte vorbăreaţă – uneori simt că mă gândesc la zece lucruri deodată!
5. Singurul lucru pe care nu pot să-l sufăr e să mă plictisesc – şi am foarte mare grijă să nu mă plictisesc vreodată.
6. Mă implic cu adevărat în relaţii, dar atunci când se termină, trec uşor mai departe.
7. Sunt curios şi aventuros. De obicei sunt primul din grupul meu de prieteni care vrea să încerce ceva nou.
8. Atunci când nu mă mai distrează să fac ceva, mă opresc.
9. Nu sunt doar o persoană iubitoare de distracţie – am şi o faţetă serioasă, chiar întunecată, deşi nu-mi place să o arăt prea des.
10. Sunt mai bun în a vedea imaginea de ansamblu decât de a lucra la detalii: îmi place mai mult să vin cu idei noi decât să mă implic în a le realiza.
11. Când vreau cu adevărat ceva, găsesc de obicei o metodă de a obţine acel lucru.
12. Mi se mai întâmplă să fiu doborât, dar mă ridic repede!
13. Una dintre problemele mele principale e că îmi fuge repede atenţia şi pot să ajung foarte împrăştiat.
14. Tind să cheltuiesc mai mult decât ar fi cazul.
15. Îmi place să am alţi oameni în jurul meu – atâta timp cât şi ei merg în aceeaşi direcţie ca mine.
Tipul 8
1. Sunt foarte independent şi nu-mi place să depind de ceilalţi cu lucrurile de care am cu adevărat nevoie.
2. Simt că uneori, e nevoie să faci şi gesturi mai dure pentru a reuşi să realizezi ceea ce ţi-ai propus.
3. Când îmi pasă de cineva, încep să mă gândesc la el ca la „omul meu” şi simt că trebuie să am grijă de interesele lui.
4. Obţin rezultate bune de la ceilalţi: ştiu cum să-i răsplătesc şi cum să-i presez ca să facă tot ceea ce este nevoie.
5. Nu îmi plac persoanele slabe, care ezită mult – slăbiciunea nu aduce decât probleme.
6. Am o voinţă puternică: nu renunţ şi nu dau înapoi cu uşurinţă.
7. Sunt foarte mândru când un protejat de-al meu începe să se descurce singur.
8. Am o latură tandră, chiar sentimentală, dar n-o arăt decât unui grup foarte restrâns de persoane.
9. Oamenii care mă cunosc apreciază faptul că merg la ei şi le spun exact ce am pe suflet.
10. A trebuit să lucrez pentru tot ceea ce am – şi cred că e un lucru bun, care te întăreşte pentru viaţă şi te face să-ţi dai seama ce vrei cu adevărat.
11. Mă văd ca fiind genul de persoană care-i provoacă pe ceilalţi să iasă din zona în care se simt confortabil pentru a da tot ce e mai bun din ei.
12. Am un simţ al umorului mai dur, uneori chiar necizelat, deşi cred că majoritatea oamenilor sunt rigizi şi se simt jigniţi prea uşor.
13. Pot să mă înfurii foarte tare, dar îmi trece repede.
14. Mă simt extraordinar când fac ceea ce alţii spun că e imposibil: îmi place să merg până la capăt şi să văd dacă pot învinge.
15. De obicei trebuie să fie cineva care să aibă parte de ghinion într-o situaţie, dar nu vreau ca acela să fiu eu.
Tipul 9
1. Se pare că ce le place cel mai mult oamenilor la  mine este faptul că se simt în siguranţă în preajma mea.
2. Nu mă deranjează să fiu în preajma oamenilor, nu mă deranjează nici să fiu singur – oricum e bine, atâta  timp cât sunt împăcat cu mine însumi.
3. Am găsit un anume echilibru în viaţa mea şi nu văd de ce ar trebui să-l tulbur.
4. Confortul, în orice sens, este ceea ce mă interesează.
5. Prefer să las pe celălalt să facă aşa cum vrea, decât să creez o dispută.
6. Nu ştiu exact cum reuşesc, dar nu las nimic să mă afecteze.
7. Sunt destul de uşor de mulţumit şi, în general, consider că ceea ce am îmi este de ajuns.
8. Mi s-a spus că par distras şi absent – eu înţeleg tot ce se întâmplă, dar nu vreau să reacţionez la nimic.
9. Nu mă consider a fi o persoană încăpăţânată, dar mulţi mi-au spus că odată ce mi-am pus ceva în gând pot să fiu foarte fixist.
10. Majoritatea oamenilor se agită prea tare: eu sunt mult mai echilibrat şi stabil.
11. Trebuie să luăm ce ne dă viaţa, că oricum nu putem face mare lucru, în rest.
12. Înţeleg mai multe puncte de vedere şi am mai degrabă tendinţa să fiu de acord cu ceilalţi, decât să nu fiu de acord cu ei.
13. Cred că e mai important să pui în valoare aspectele pozitive, decât să amplifici  lucrurile negative.
14. Am o filosofie de viaţă, care mă ghidează şi mă susţine atunci când mi-e  greu.
15. În timpul zilei, fac tot ceea ce este de făcut, dar la sfârşitul zilei, mă pricep foarte bine să mă relaxez şi să mă destind.
Rezultate finale
Dacă aţi obţinut între:
0- 30 p  - este foarte posibil că nu faceţi parte din tipologia respectivă
30-45 p – este posibil că aveţi aspecte ale tipologiei respective sau un părinte să aibă această tipologie
45-60 p – poate să fie o  influenţă a tipologiei învecinate predominante- aspect cunoscut sub numele de „aripă”
60-75 p - faceţi probabil parte din tipologia respectivă (dar puteţi să faceţi parte  şi din altă tipologie, dacă  mai multe aspecte esenţiale nu vi se potrivesc).
Dacă aţi obţinut un punctaj mai mare de 60 p la mai multe teste şi nu v-aţi hotărât ce tipologie sunteţi, vă sfătuim să citiţi încă o dată cu atenţie scurta descriere a tipurilor de personalitate pe care am prezentat-o în articolul anterior  Eneagrama- harta sufletului tau  şi să alegeţi cu obiectivitate tipologia care vă caracterizează cel mai mult.
Până la apariţia cărţii, „Înţelepciunea Eneagramei- ghid practic de dezvoltare şi evoluţie personală ” de Don Riso şi Russ Hudson care va apărea în curând la editura Mix,  care ne va oferi informaţii noi şi surprinzătoare din acest fascinant domeniu, vă dorim succes.
sursa: fragment din „Înţelepciunea Eneagramei- ghid practic de dezvoltare şi evoluţie personală ” de Don Riso şi Russ Hudson, Editura Mix, apartiţie în curând 
consultant: Dr. Marin Gabriela, professional member of International Enneagram Association.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu