ORIGINEA RAULUI
INTRODUCERE
Inainte de a citi toate cele 6 materiale despre “originea
raului”, am tinut sa fac o mica introducere pentru a explica legatura
dintre “originea raului”, “societati secrete”, “servicii secrete” si
lumea in marea sa diversitate.Stelian Octavian Andronic, un fost ofiter
al Spionajului Romanesc, ne prezinta in cartea domniei sale, “36 de ani
in serviciile secrete ale Romaniei”, urmatoarele:”Pot sa afirm fara
retinere ca acest expert (pe probleme de societati si servicii secrete)
mi-a fost un bun si, cred, sincer indrumator intr-un domeniu incitant si
destul de putin cunoscut in anii ’70.Discutiile pe care le-am avut cu
el nu au fost niciodata transmise in Centrala”"L-am intrebat daca tot ce
se spune despre societatile secrete este adevar sau legenda. Mi-a
raspuns ca ele exista in realitate, dar, cum este si firesc, fiind vorba
de grupari cu caracter secret, existenta, activitatea si scopurile lor
sint ascunse marelui public, pentru ca scopurile lor contravin
intereselor popoarelor. Acestea (popoarele) trebuie impiedicate sa
cunoasca realitatea ca sa nu se revolte – o posibila revolta de care se
TEM societatile secrete.”"Pentru mine, experienta acestor intalniri si
cercetarile la care ele m-au indemnat, m-au lamurit ca societatile
secrete NU sint niste simple fantezii.
CUNOASTEREA LOR, A ACTIUNILOR SI SCOPURILOR PE CARE LE URMARESC AR FI DE UN REAL FOLOS POPULATIEI… GLOBULUI.”
“Societatile secrete nu trebuie ignorate. Ele sunt si lucreaza continuu, la fel ca si serviciile secrete. Conspiratia exista. Si este (si) in defavoarea Romaniei”.Ca si concluzie la aceasta mica introducere, ar fi de mentionat faptul ca pe de o parte “serviciile secrete” cauta sa cunoasca lumea celor din “societatile secrete”, iar pe de alta parte, cei din lumea “societatilor secrete” cauta sa penetreze (infiltreze) lumea “serviciilor secrete” cu scopul nedeclarat de a le folosi “puterea” (vitala a fiecarui stat) in realizarea propriilor lor proiecte tenebroase…
CUNOASTEREA LOR, A ACTIUNILOR SI SCOPURILOR PE CARE LE URMARESC AR FI DE UN REAL FOLOS POPULATIEI… GLOBULUI.”
“Societatile secrete nu trebuie ignorate. Ele sunt si lucreaza continuu, la fel ca si serviciile secrete. Conspiratia exista. Si este (si) in defavoarea Romaniei”.Ca si concluzie la aceasta mica introducere, ar fi de mentionat faptul ca pe de o parte “serviciile secrete” cauta sa cunoasca lumea celor din “societatile secrete”, iar pe de alta parte, cei din lumea “societatilor secrete” cauta sa penetreze (infiltreze) lumea “serviciilor secrete” cu scopul nedeclarat de a le folosi “puterea” (vitala a fiecarui stat) in realizarea propriilor lor proiecte tenebroase…
Daca unul din “mecanismele” prin care actioneaza “RAUL”, il
reprezinta “societatile secrete”, atunci ar fi de un real folos sa
stim, cine sau ce pune in miscare acest mecanism…?!
Daca vom ajunge sa descoperim ca in “spatele” acestor
“mecanisme” ale raului, se ascunde un alt “mecanism” si ca primul joaca
rolul de “paravan”, atunci data fiind “definitia” raului absolut din
materialele de mai jos, inseamna ca “stapanii” societatilor secrete
servesc, tot din pozitia de “paravan”, interesele unui “STAPAN” de
natura extra-terestra…!!!
O “ierarhie secreta”, perpetuata de secole, prin sange
“sfant” (spun ei) cu mecanisme “paravan” puternice, dublate, la nivel
global, cu un “stapan” de natura extra-terestra…, NU poate urmari doar
banii si puterea…, scopul ultim si maxim este unul “spiritual” si tine
de “inchinarea” fata de “stapan” intr-o forma indirecta…!!!
Este timpul infiintarii unei “agentii”
spiritual-informative, cu o buna cunoastere a “istoriei uitate”, a
“mecanismelor” care pun in miscare marile evenimente
politice-economice-militar-informative-religioase (etc.) de natura
locala si internationala, un “intelligence” care poate oferi raspunsul
la o intrebare cruciala: ORIGINEA RAULUI…!!!
Publicat de Enigma “Spionajului” Romanesc !
ORIGINEA RAULUI
Pentru multe minti, originea pacatului si motivul existentei lui este un izvor de mare încurcatura.Ei vad lucrarea raului, cu urmarile lui grozave de vai si distrugere, si se întreaba cum pot exista toate acestea sub conducerea Aceluia care este nemarginit în întelepciune, în putere si în dragoste.Iata o taina careia nu-i gasesc nici o explicatie.În nesiguranta si îndoiala lor, sunt orbi fata de adevarurile descoperite lamurit în Cuvântul lui Dumnezeu si esentiale pentru mântuire.Sunt unii care, în cautarea lor cu privire la existenta pacatului, încearca sa cerceteze ceea ce Dumnezeu nu le-a descoperit;si ca urmare nu gasesc nici o rezolvare pentru greutatile lor; si unii ca acestia, mânati de dispozitia de a se îndoi si de a cauta nepotriviri, fac din aceasta o scuza pentru lepadarea cuvintelor Sfintelor Scripturi.Altii, însa, nu ajung la nici o întelegere multumitoare a marii probleme a raului din cauza ca traditia si interpretarea gresita au întunecat învatatura Bibliei cu privire la caracterul lui Dumnezeu, la natura guvernarii Sale si a principiilor procedeelor Sale cu pacatul.
Este cu neputinta sa explicam originea pacatului pentru a da un motiv existentei.
Cu toate acestea, se poate întelege suficient atât originea lui, cât si masurile luate cu privire la soarta finala a pacatului, masuri care descopera pe deplin dreptatea si mila lui Dumnezeu în toate procedeele Sale cu pacatul.
Pentru multe minti, originea pacatului si motivul existentei lui este un izvor de mare încurcatura.Ei vad lucrarea raului, cu urmarile lui grozave de vai si distrugere, si se întreaba cum pot exista toate acestea sub conducerea Aceluia care este nemarginit în întelepciune, în putere si în dragoste.Iata o taina careia nu-i gasesc nici o explicatie.În nesiguranta si îndoiala lor, sunt orbi fata de adevarurile descoperite lamurit în Cuvântul lui Dumnezeu si esentiale pentru mântuire.Sunt unii care, în cautarea lor cu privire la existenta pacatului, încearca sa cerceteze ceea ce Dumnezeu nu le-a descoperit;si ca urmare nu gasesc nici o rezolvare pentru greutatile lor; si unii ca acestia, mânati de dispozitia de a se îndoi si de a cauta nepotriviri, fac din aceasta o scuza pentru lepadarea cuvintelor Sfintelor Scripturi.Altii, însa, nu ajung la nici o întelegere multumitoare a marii probleme a raului din cauza ca traditia si interpretarea gresita au întunecat învatatura Bibliei cu privire la caracterul lui Dumnezeu, la natura guvernarii Sale si a principiilor procedeelor Sale cu pacatul.
Este cu neputinta sa explicam originea pacatului pentru a da un motiv existentei.
Cu toate acestea, se poate întelege suficient atât originea lui, cât si masurile luate cu privire la soarta finala a pacatului, masuri care descopera pe deplin dreptatea si mila lui Dumnezeu în toate procedeele Sale cu pacatul.
Nimic nu este mai clar explicat în Scripturi decât ca
Dumnezeu n-a fost în nici o privinta raspunzator de aparitia pacatului;
ca n-a fost o retragere arbitrara a harului divin, nici o lipsa în
conducerea divina care sa dea ocazie la aparitia razvratirii.
Pacatul este un intrus, pentru a carui existenta nu se
poate da nici o explicatie. El este tainic, de neexplicat; a-l scuza
înseamna a-l apara. Daca s-ar putea gasi o scuza sau vreo cauza a
existentei lui, ar înceta sa mai fie pacat.
Unica definitie pe care o putem da pacatului este aceea pe care o gasim în Cuvântul lui Dumnezeu; el “este calcarea Legii” este actiunea unui principiu în lupta cu Legea cea mare a dragostei care este temelia guvernarii divine.
Unica definitie pe care o putem da pacatului este aceea pe care o gasim în Cuvântul lui Dumnezeu; el “este calcarea Legii” este actiunea unui principiu în lupta cu Legea cea mare a dragostei care este temelia guvernarii divine.
Înainte de aparitia pacatului, în întregul Univers era pace
si bucurie. Totul era în armonie desavârsita cu vointa Creatorului.
Iubirea fata de Dumnezeu era suprema, iar iubirea intre fiintele create
era nepartinitoare. Hristos, Cuvântul, singurul nascut al lui Dumnezeu,
era una cu Tatal cel vesnic – una în natura, în caracter si în scop –
singura Fiinta din tot Universul care putea intra în sfaturile si în
planurile lui Dumnezeu.
Prin Hristos, Tatal a realizat crearea tuturor fiintelor ceresti. “Prin El au fost facute toate lucrurile care sunt în ceruri; fie scaune de domnii, fie dregatorii, fie stapâniri” (Colos. 1, 16) si tot cerul dadea ascultare lui Hristos în aceeasi masura ca si Tatalui.Legea iubirii fiind temelia guvernarii lui Dumnezeu, fericirea tuturor fiintelor create depindea de asentimentul lor desavârsit fata de marile principii ale dreptatii.
Dumnezeu doreste de la toate fapturile Sale o slujire din dragoste – un omagiu care izvoraste dintr-o apreciere inteligenta a caracterului Sau. El nu gaseste placere într-o slujire silita si, ca urmare, da tuturor libertatea de vointa, ca sa-I aduca o slujire de bunavoie.
Dar a aparut cineva care a ales sa perverteasca aceasta libertate. Pacatul si-a avut originea în acela care, dupa Hristos, fusese cel mai onorat de Dumnezeu si care statea în cea mai înalta pozitie de putere si de slava printre locuitorii cerului. Înainte de cadere, Lucifer era primul dintre heruvimii ocrotitori, sfânt si nepatat.
Prin Hristos, Tatal a realizat crearea tuturor fiintelor ceresti. “Prin El au fost facute toate lucrurile care sunt în ceruri; fie scaune de domnii, fie dregatorii, fie stapâniri” (Colos. 1, 16) si tot cerul dadea ascultare lui Hristos în aceeasi masura ca si Tatalui.Legea iubirii fiind temelia guvernarii lui Dumnezeu, fericirea tuturor fiintelor create depindea de asentimentul lor desavârsit fata de marile principii ale dreptatii.
Dumnezeu doreste de la toate fapturile Sale o slujire din dragoste – un omagiu care izvoraste dintr-o apreciere inteligenta a caracterului Sau. El nu gaseste placere într-o slujire silita si, ca urmare, da tuturor libertatea de vointa, ca sa-I aduca o slujire de bunavoie.
Dar a aparut cineva care a ales sa perverteasca aceasta libertate. Pacatul si-a avut originea în acela care, dupa Hristos, fusese cel mai onorat de Dumnezeu si care statea în cea mai înalta pozitie de putere si de slava printre locuitorii cerului. Înainte de cadere, Lucifer era primul dintre heruvimii ocrotitori, sfânt si nepatat.
“Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: Ajunsese-si la cea mai
înalta desavârsire, erai plin de întelepciune si desavârsit în
frumusete. Stateai în Eden, gradina lui Dumnezeu si erai acoperit cu tot
felul de pietre scumpe. Erai un heruvim ocrotitor cu aripile întinse;
te pusesem pe muntele cel sfânt al lui Dumnezeu si umblai prin mijlocul
pietrelor scânteietoare. Ai fost fara prihana în caile tale, din ziua,
când ai fost facut, pâna în ziua când s-a gasit nelegiuire în tine”
(Ezec. 28,12-15).
Lucifer ar fi putut ramâne în gratia lui Dumnezeu, iubit si
onorat de ostile îngeresti, punându-si la lucru puterile nobile pentru a
binecuvânta pe altii si a slavi pe Facatorul sau. Dar, spune profetul:
“si s-a îngâmfat inima din pricina frumusetii tale, ti-ai stricat
întelepciunea cu stralucirea ta” (vers. 17).
Putin câte putin, Lucifer a ajuns sa-si îngaduie dorinta
dupa înaltare de sine. “Pentru ca îti dai ifose ca si când ai fi
Dumnezeu” Tu ziceai în inima ta: ‘Îmi voi ridica scaunul de domnie mai
presus de stelele lui Dumnezeu; voi sedea pe muntele adunarii” ma voi
sui pe vârful norilor, voi fi ca Cel Prea Înalt” (vers. 6; Is.
14,13.14).
În loc sa caute sa faca pe Dumnezeu cel dintâi în dragostea
si slujirea creaturilor, nazuinta lui Lucifer a fost sa le câstige
slujirea si închinarea pentru el. Si, râvnind la onoarea pe care Tatal
cel vesnic o revarsase asupra Fiului Sau, acest print al îngerilor a
aspirat la puterea pe care numai Hristos o putea întrebuinta.
Tot cerul se bucura sa reflecte slava Creatorului si sa
trâmbiteze lauda Lui. Si câta vreme Dumnezeu fusese onorat în felul
acesta, pretutindeni fusese pace si veselie.
Dar acum armoniile ceresti au fost umbrite de o nota
discordanta. Slujirea si înaltarea de sine, în contrast cu planul
Creatorului, a provocat simtaminte rele în mintile în care slava lui
Dumnezeu era mai presus de orice.
Sfaturile ceresti au staruit pe lânga Lucifer. Fiul lui
Dumnezeu i-a prezentat maretia, bunatatea si dreptatea Creatorului si
natura sfânta si neschimbatoare a Legii Sale. Dumnezeu Însusi stabilise
ordinea în ceruri; asa ca, netinând seama de ea, Lucifer dezonora pe
Facatorul sau si aducea ruina asupra lui.
Dar avertizarea data cu mila si cu o dragoste nemarginita
n-a facut decât sa trezeasca un spirit de opozitie. Astfel, Lucifer a
îngaduit ca invidia fata de Hristos sa-l stapâneasca si ramase
intransigent.Mândria si slava proprie au alimentat dorinta dupa
suprematie. Înalta cinstire data lui Lucifer n-a fost apreciata ca fiind
darul lui Dumnezeu si n-a produs nici o recunostinta fata de Creator.
El se preamarea pe sine în stralucirea si înaltarea lui si aspira sa fie
deopotriva cu Dumnezeu.
Era iubit si respectat de ostile ceresti. Îngerii gaseau placere sa aduca la îndeplinire poruncile lui. Si era îmbracat cu întelepciune si cu slava mai presus de toti ceilalti. Dar Fiul lui Dumnezeu era recunoscut ca Suveran al Cerului, una cu Tatal în putere si în autoritate; Hristos participa în toate sfaturile lui Dumnezeu, pe când lui Lucifer nu-i era îngaduit sa patrunda planurile divine
“De ce, întreba acest înger puternic, sa aiba Hristos suprematia? De ce este în felul acesta onorat mai mult decât Lucifer?”
Era iubit si respectat de ostile ceresti. Îngerii gaseau placere sa aduca la îndeplinire poruncile lui. Si era îmbracat cu întelepciune si cu slava mai presus de toti ceilalti. Dar Fiul lui Dumnezeu era recunoscut ca Suveran al Cerului, una cu Tatal în putere si în autoritate; Hristos participa în toate sfaturile lui Dumnezeu, pe când lui Lucifer nu-i era îngaduit sa patrunda planurile divine
“De ce, întreba acest înger puternic, sa aiba Hristos suprematia? De ce este în felul acesta onorat mai mult decât Lucifer?”
Parasindu-si locul din prezenta imediata a lui Dumnezeu,
Lucifer a început sa-si raspândeasca spiritul de nemultumire printre
îngeri.
Lucrând în taina adânca si pentru o vreme ascunzându-si
scopul cel adevarat sub aparenta de respect fata de Dumnezeu, a încercat
sa trezeasca nemultumirea fata de Dumnezeu, a încercat sa trezeasca
nemultumirea fata de legile care guvernau fiintele ceresti, lasând sa se
înteleaga ca ele impuneau restrictii care nu erau necesare.
Din moment ce erau sfinti, el sustinea ca îngerii trebuie sa asculte de îndemnul constiintei lor. Cauta sa trezeasca simpatie pentru el, aratând ca Dumnezeu procedase nedrept cu el dând onoarea suprema lui Hristos.
Din moment ce erau sfinti, el sustinea ca îngerii trebuie sa asculte de îndemnul constiintei lor. Cauta sa trezeasca simpatie pentru el, aratând ca Dumnezeu procedase nedrept cu el dând onoarea suprema lui Hristos.
El pretindea ca, aspirând la o putere si onoare mai mare,
nu urmarea înaltarea de sine, ci cauta sa asigure libertatea pentru toti
locuitorii cerului; ca pe calea aceasta ei ar putea ajunge la o stare
mai înalta de existenta.
Dumnezeu în mila Sa cea mare a suportat îndelung pe
Lucifer. Nu l-a îndepartat imediat din starea lui înaltata atunci când,
pentru prima oara, si-a permis un spirit de nemultumire, nici chiar
atunci când a început sa dea pe fata pretentiile lui false înaintea
îngerilor credinciosi. El a fost mentinut în ceruri multa vreme. Mereu
si mereu i s-a oferit iertarea, cu conditia pocaintei si a supunerii.
Asemenea eforturi, pe care numai iubirea si întelepciunea
infinita le puteau planui, au fost facute pentru a-l convinge de
ratacirea lui.
Spiritul de nemultumire nu fusese cunoscut niciodata în
ceruri. Nici chiar Lucifer n-a vazut de la început unde va ajunge; el nu
întelegea natura adevarata a simtamintelor lui. Dar atunci când s-a
dovedit ca nemultumirea lui nu are motiv, Lucifer a fost convins ca era
gresit, ca cerintele divine erau drepte si ca ar fi trebuit sa le
recunoasca ca atare înaintea cerului întreg.
Daca atunci ar fi facut lucrul acesta, s-ar fi salvat pe sine si pe multi alti îngeri.
Pâna la data aceasta nu parasise cu totul supunerea fata de
Dumnezeu. Cu toate ca parasise pozitia de heruvim ocrotitor, daca ar fi
vrut sa se întoarca la Dumnezeu, recunoscând întelepciunea Creatorului,
si daca s-ar fi multumit sa ocupe locul destinat lui în planul cel mare
al lui Dumnezeu, ar fi fost pus iarasi în slujba. Dar mândria l-a
împiedicat sa se supuna.
El si-a aparat cu insistenta calea, a sustinut ca nu are
nevoie de pocainta si s-a angajat cu totul în lupta cea mare, împotriva
Facatorului sau.Toate puterile mintii lui iscusite au fost puse în
slujba amagirii, pentru a-si asigura simpatia îngerilor care fusesera
sub comanda lui. Chiar faptul ca Hristos îl avertizase si îl sfatuise a
fost interpretat pentru a sluji planurilor lui de tradare. Acelora a
caror încredere plina de iubire îl legase mai strâns de el, Satana le
spunea ca a fost judecat gresit, ca pozitia lui nu era respectata si ca
libertatea avea sa-i fie restrânsa.
De la prezentarea eronata a cuvintelor lui Hristos a trecut
la pervertire si la înselaciune directa, acuzând pe Fiul lui Dumnezeu
de un plan care sa-L umileasca înaintea locuitorilor cerului. A mai
încercat sa faca si o legatura falsa între el si îngerii ramasi
credinciosi.
Pe toti aceia pe care nu i-a putut supune si nu i-a putut
aduce cu totul de partea lui i-a acuzat de indiferenta fata de
interesele fiintelor ceresti.
Chiar lucrarea pe care o facea el o punea pe seama acelora care ramasesera credinciosi lui Dumnezeu. Si pentru a-si sustine acuzatia de nedreptate a lui Dumnezeu fata de el, a recurs la interpretarea tendentioasa a cuvintelor si faptelor Creatorului. Metoda lui era sa încurce pe îngeri cu argumente subtile cu privire la planurile lui Dumnezeu.
A îmbracat în mister tot ce era simplu si, printr-o pervertire maiastra, a aruncat îndoiala asupra declaratiilor celor mai lamurite ale lui Iehova.
Chiar lucrarea pe care o facea el o punea pe seama acelora care ramasesera credinciosi lui Dumnezeu. Si pentru a-si sustine acuzatia de nedreptate a lui Dumnezeu fata de el, a recurs la interpretarea tendentioasa a cuvintelor si faptelor Creatorului. Metoda lui era sa încurce pe îngeri cu argumente subtile cu privire la planurile lui Dumnezeu.
A îmbracat în mister tot ce era simplu si, printr-o pervertire maiastra, a aruncat îndoiala asupra declaratiilor celor mai lamurite ale lui Iehova.
Pozitia lui înalta, într-o legatura atât de strânsa cu
conducerea divina, a dat mai multa putere sofistariilor lui si multi au
fost indusi în eroare ca sa se uneasca cu el în razvratire împotriva
autoritatii cerului.
Dumnezeu, în întelepciunea Sa, a îngaduit Satanei sa-si
continue lucrarea, pâna când spiritul de nemultumire a dat ca rod o
revolta activa.
A fost necesar ca planurile lui sa se desfasoare din plin,
pentru ca natura si tendinta lor adevarata sa poata fi vazute de toti.
Lucifer, heruvimul cel uns, fusese foarte mult înaltat; El era mult
iubit de fiintele ceresti, iar influenta lui asupra lor era puternica.
Guvernarea lui Dumnezeu includea nu numai pe locuitorii cerului, ci si toate lumile (planetele) pe care El le crease; dar Satana cugeta ca, daca ar fi putut atrage pe îngerii cerului împreuna cu el la rascoala, ar fi putut atrage si celelalte lumi.
Guvernarea lui Dumnezeu includea nu numai pe locuitorii cerului, ci si toate lumile (planetele) pe care El le crease; dar Satana cugeta ca, daca ar fi putut atrage pe îngerii cerului împreuna cu el la rascoala, ar fi putut atrage si celelalte lumi.
El si-a prezentat cu maiestrie punctul de vedere, folosind
întelepciunea si denaturarea pentru a-si atinge scopul. Puterea lui de
amagire era foarte mare si, ascunzându-se sub o masca de înselaciune,
câstigase teren.
Nici chiar îngerii cei ramasi credinciosi nu puteau
discerne deplin caracterul lui si nici nu puteau vedea unde avea sa duca
lucrarea lui.
Satana fusese atât de mult onorat si toate faptele lui erau
atât de învesmântate în taina, încât era greu sa se descopere îngerilor
natura adevarata a lucrarii sale. Pâna ce n-a ajuns la dezvoltarea
deplina, pacatul n-a parut atât de rau precum era.
Deoarece pâna atunci nu avusese nici un loc în Universul lui Dumnezeu, fiintele sfinte nu aveau nici o idee cu privire la natura si la rautatea lui. Ele nu puteau vedea urmarile teribile care aveau sa se produca ca urmare a lepadarii lui Dumnezeu. La început Satana îsi ascunsese lucrarea sub o marturisire amagitoare de loialitate fata de Dumnezeu.
Deoarece pâna atunci nu avusese nici un loc în Universul lui Dumnezeu, fiintele sfinte nu aveau nici o idee cu privire la natura si la rautatea lui. Ele nu puteau vedea urmarile teribile care aveau sa se produca ca urmare a lepadarii lui Dumnezeu. La început Satana îsi ascunsese lucrarea sub o marturisire amagitoare de loialitate fata de Dumnezeu.
El pretindea ca urmareste sa promoveze onoarea lui
Dumnezeu, stabilirea guvernarii Sale si binele tuturor locuitorilor
cerului. În timp ce strecura nemultumirea în mintea îngerilor de sub
conducerea lui, facea cu maiestrie sa para ca el cauta sa îndeparteze
nemultumirea.
Când sustinea ca trebuie facute schimbari în ordinea si în legile guvernarii lui Dumnezeu, facea aceasta motivând ca ele erau necesare pentru a pastra armonia în ceruri.
În procedeele Sale cu pacatul, Dumnezeu a folosit numai dreptatea si adevarul. Satana putea folosi ceea ce Dumnezeu nu putea – lingusirea si amagirea. El cauta sa falsifice cuvintele lui Dumnezeu si reprezenta eronat planul Sau de guvernare înaintea îngerilor, sustinând ca Dumnezeu nu a fost drept atunci când a dat legi si rânduieli locuitorilor cerului; ca atunci când cerea supunere si ascultare de la creaturile Sale, cauta numai înaltarea de Sine.
Când sustinea ca trebuie facute schimbari în ordinea si în legile guvernarii lui Dumnezeu, facea aceasta motivând ca ele erau necesare pentru a pastra armonia în ceruri.
În procedeele Sale cu pacatul, Dumnezeu a folosit numai dreptatea si adevarul. Satana putea folosi ceea ce Dumnezeu nu putea – lingusirea si amagirea. El cauta sa falsifice cuvintele lui Dumnezeu si reprezenta eronat planul Sau de guvernare înaintea îngerilor, sustinând ca Dumnezeu nu a fost drept atunci când a dat legi si rânduieli locuitorilor cerului; ca atunci când cerea supunere si ascultare de la creaturile Sale, cauta numai înaltarea de Sine.
De aceea trebuia demonstrat înaintea locuitorilor cerului,
ca si ai celorlalte lumi, ca guvernarea lui Dumnezeu era dreapta, iar
Legea Sa era desavârsita.
Satana a facut sa para ca el cauta sa promoveze binele Universului. Caracterul adevarat al uzurpatorului, cât si scopul lui real trebuia sa fie înteles de toti. El trebuia sa aiba timp pentru a se demasca prin lucrurile lui nelegiuite.
Satana a facut sa para ca el cauta sa promoveze binele Universului. Caracterul adevarat al uzurpatorului, cât si scopul lui real trebuia sa fie înteles de toti. El trebuia sa aiba timp pentru a se demasca prin lucrurile lui nelegiuite.
Satana punea pe seama Legii si guvernarii lui Dumnezeu
discordia pe care actiunea lui o provocase în ceruri. Toate relele,
spunea el, erau urmarea conducerii divine. El pretindea ca scopul lui
era sa îmbunatateasca întocmirile lui Iehova. De aceea era necesar ca sa
demonstreze natura pretentiilor sale si sa arate efectul schimbarilor
propuse în Legea divina.
Propria lui lucrare urma sa-l condamne.
Satana pretinsese de la început ca nu se razvratise, dar
Universul întreg trebuia sa vada pe amagitor demascat.Chiar si atunci
când s-a hotarât ca el nu mai putea ramâne în cer, Întelepciunea
Infinita n-a distrus pe Satana.
Deoarece numai slujirea din iubire poate fi primita de Dumnezeu, devotamentul creaturilor Sale trebuie sa se întemeieze pe o convingere cu privire la dreptatea si la mila Sa.
Deoarece numai slujirea din iubire poate fi primita de Dumnezeu, devotamentul creaturilor Sale trebuie sa se întemeieze pe o convingere cu privire la dreptatea si la mila Sa.
Locuitorii cerului si ai celorlalte lumi, fiind nepregatiti
sa înteleaga natura sau consecintele pacatului, nu puteau vedea
dreptatea si mila lui Dumnezeu în distrugerea lui Satana. Daca ar fi
fost adus imediat la inexistenta, ei ar fi slujit pe Dumnezeu din teama
si nu din iubire.
Influenta amagitorului n-ar fi fost cu totul distrusa si nici spiritul de revolta n-ar fi fost îndepartat cu totul. Raului trebuia sa i se îngaduie sa ajunga la maturitate.
Influenta amagitorului n-ar fi fost cu totul distrusa si nici spiritul de revolta n-ar fi fost îndepartat cu totul. Raului trebuia sa i se îngaduie sa ajunga la maturitate.
Pentru binele Universului întreg, de-a lungul veacurilor
vesnice, Satana trebuia sa-si dezvolte mai deplin principiile, pentru ca
acuzatiile lui aduse împotriva guvernarii divine sa fie vazute de
fiintele create în lumina lor adevarata, pentru ca dreptatea si mila lui
Dumnezeu, precum si imunitatea Legii Sale sa fie pentru totdeauna
asezate în afara oricarei discutii.
Razvratirea lui Satana urma sa fie o lectie pentru Univers de-a lungul veacurilor viitoare, ca o marturie continua cu privire la natura si la urmarile grozave ale pacatului. Efectul conducerii lui Satana, urmarile ei asupra îngerilor si a oamenilor aveau sa arate care urmau sa fie roadele lepadarii autoritatii divine. Acesta trebuia sa dea marturie despre faptul ca de existenta guvernarii lui Dumnezeu si a Legii Sale depindea buna stare a tuturor fiintelor pe care el le crease.
Razvratirea lui Satana urma sa fie o lectie pentru Univers de-a lungul veacurilor viitoare, ca o marturie continua cu privire la natura si la urmarile grozave ale pacatului. Efectul conducerii lui Satana, urmarile ei asupra îngerilor si a oamenilor aveau sa arate care urmau sa fie roadele lepadarii autoritatii divine. Acesta trebuia sa dea marturie despre faptul ca de existenta guvernarii lui Dumnezeu si a Legii Sale depindea buna stare a tuturor fiintelor pe care el le crease.
Astfel, istoria acestei experiente grozave de razvratire
urma sa fie o ocrotire continua pentru toate inteligentele sfinte,
prevenindu-le sa mai fie amagite cu privire la natura faradelegii, sa le
fereasca de a mai savârsi pacatul si a suferi pedeapsa pentru el.Pâna
la încheierea luptei din ceruri, marele uzurpator a continuat sa se
îndreptateasca.
Când i s-a adus la cunostinta ca împreuna cu toti simpatizantii lui trebuia sa fie alungat din locuintele stralucite, atunci conducatorul rasculat si-a manifestat cu îndrazneala nemultumirea fata de Legea Creatorului.
Când i s-a adus la cunostinta ca împreuna cu toti simpatizantii lui trebuia sa fie alungat din locuintele stralucite, atunci conducatorul rasculat si-a manifestat cu îndrazneala nemultumirea fata de Legea Creatorului.
El si-a reafirmat sustinerea ca îngerii nu trebuia sa fie
controlati, ca ei trebuia lasati sa-si urmeze propria lor vointa, care
avea sa-i conduca în mod corect. El a denuntat rânduielile divine ca
fiind o restrângere a libertatii lor si a declarat ca scopul lui era sa
asigure desfiintarea Legii; ca liberati de aceasta restrictie, ostile
ceresti puteau sa intre într-o stare de existenta mai înalta si mai
slavita.
Satana împreuna cu oastea sa au aruncat într-un deplin acord ocara rebeliunii lor asupra lui Hristos, declarând ca, daca n-ar fi fost mustrati, nu s-ar fi rasculat niciodata. Acesti încapatânati si dispretuitori în lipsa lor de loialitate, cautând zadarnic sa rastoarne guvernarea lui Dumnezeu, pretinzând totusi în mod batjocoritor a fi victime nevinovate ale puterii opresoare, marele razvratit împreuna cu cei care-l simpatizau au fost alungati în cele din urma din cer.
Satana împreuna cu oastea sa au aruncat într-un deplin acord ocara rebeliunii lor asupra lui Hristos, declarând ca, daca n-ar fi fost mustrati, nu s-ar fi rasculat niciodata. Acesti încapatânati si dispretuitori în lipsa lor de loialitate, cautând zadarnic sa rastoarne guvernarea lui Dumnezeu, pretinzând totusi în mod batjocoritor a fi victime nevinovate ale puterii opresoare, marele razvratit împreuna cu cei care-l simpatizau au fost alungati în cele din urma din cer.
Acelasi spirit care s-a dat pe fata în rebeliunea din cer
inspira si rebeliunea de pe pamânt. Satana a continuat cu oamenii
acelasi fel de a proceda pe care l-a avut si fata de îngeri. Duhul lui
domneste astazi în fiii neascultarii. Asemenea lui, ei cauta sa
îndeparteze restrictiile Legii lui Dumnezeu si fagaduiesc oamenilor
libertatea prin calcarea preceptelor ei. Mustrarea pacatului trezeste
înca spiritul urii si al împotrivirii. Când soliile de avertizare ale
lui Dumnezeu sunt prezentate constiintei, Satana îi conduce pe oameni sa
se îndreptateasca si sa caute aprobarea altora pentru calea lor
pacatoasa. În loc sa-si îndrepte greselile, ei îsi manifesta indignarea
fata de cel care mustra, ca si când aceasta ar fi singura cauza a
greutatilor.
Din zilele dreptului Abel pâna în vremea noastra, acesta
este spiritul care s-a manifestat fata de aceia care au îndraznit sa
mustre pacatul.Satana a amagit pe om la pacat prin aceeasi reprezentare
falsa a caracterului lui Dumnezeu pe care o practicase în ceruri,
facându-L sa fie privit ca aspru si tiranic.
Si a reusit sa ajunga atât de departe, încât sa declare ca
restrictiile nejustificate ale lui Dumnezeu au dus la caderea omului, ca
si la razvratirea lui.Dar Cel vesnic a declarat cu privire la Sine:
“Domnul Dumnezeu este un Dumnezeu plin de îndurare si milostiv, încet la
mânie, plin de bunatate si credinciosie, care îsi tine dragostea pâna
la mii de neamuri de oameni, iarta faradelegile, razvratirea si pacatul,
dar nu socoteste pe cel vinovat drept nevinovat” (Exod 34, 6.7).
Prin alungarea lui Satana din ceruri, Dumnezeu Si-a dat pe
fata dreptatea si a pastrat onoarea tronului Sau. Dar atunci când omul a
pacatuit, supunându-se amagirilor acestui duh decazut, Dumnezeu a dat
dovada iubirii sale, dând pe singurul Sau Fiu sa moara pentru neamul
omenesc cazut. În ispasire s-a descoperit caracterul lui Dumnezeu.
Argumentul cel puternic al crucii demonstreaza Universului
întreg ca drumul pacatului, pe care Lucifer l-a ales, nu putea fi pus în
nici un fel pe seama guvernarii lui Dumnezeu.În lupta dintre Hristos si
Satana, în timpul lucrarii pamântesti a Mântuitorului, caracterul
marelui amagitor a fost demascat.
Nimic altceva n-ar fi putut dezradacina atât de mult pe Satana din simpatia îngerilor ceresti si a întregului Univers ramas credincios cum a facut-o lupta lui crunta împotriva Mântuitorului lumii.
Nimic altceva n-ar fi putut dezradacina atât de mult pe Satana din simpatia îngerilor ceresti si a întregului Univers ramas credincios cum a facut-o lupta lui crunta împotriva Mântuitorului lumii.
Hula îndrazneata din cererea lui, ca Hristos sa i se
închine (Creatorul sa se inchine creaturii); obraznicia lui încrezuta,
de a-L duce pe vârful muntelui si pe streasina templului; intentia lui
plina de viclenie când Îi ceru sa Se arunce de pe înaltimea ametitoare;
rautatea neadormita cu care-L urmarea dintr-un loc în altul, inspirând
inimile preotilor si ale poporului ca sa lepede iubirea Sa si, în cele
din urma, sa strige: “Rastigneste-L! Rastigneste-L!”; toate acestea au
provocat uimirea si indignarea Universului.
Satana a fost acela care a îndemnat lumea sa lepede pe
Hristos. Printul pacatului si-a exercitat toata puterea si viclenia
pentru a distruge pe Isus; deoarece a vazut ca dragostea si mila
Mântuitorului, simpatia si grija Lui iubitoare prezentau lumii
caracterul lui Dumnezeu, Satana a pus în discutie toate sustinerile
Fiului lui Dumnezeu si i-a folosit pe oameni ca unelte ale sale pentru a
umple viata Mântuitorului de suferinta si de durere.
Înselaciunea si necinstea prin care cautase sa
zadarniceasca lucrarea lui Isus, ura data pe fata prin copiii
neascultarii, acuzatiile lor nemiloase împotriva Aceluia a carui viata
era un exemplu de bunatate fara egal, toate acestea izvorau dintr-o
razbunare profunda. Focul invidiei si al rautatii mocnit pâna acum, ura
si dorinta de razbunare au izbucnit pe Calvar împotriva Fiului lui
Dumnezeu, în timp ce tot cerul privea îngrozit scena.
Când jertfa cea mare a fost adusa, Hristos S-a înaltat la
cer refuzând adorarea îngerilor, pâna ce nu a prezentat cererea: “Vreau
ca acolo unde sunt Eu, sa fie împreuna cu Mine si aceia pe care Mi i-ai
dat Tu” (Ioan 17,24). Atunci, cu o iubire si o putere de nedescris, a
venit raspunsul de la tronul Tatalui: “Toti îngerii lui Dumnezeu, sa I
se închine” (Evrei 1,6). Asupra lui Isus nu ramasese nici o pata.
Umilirea Lui fiind terminata, jertfa Lui fiind deplina, I s-a dat un
nume care este mai presus de orice nume.
Vina Satanei era acum fara scuza. El îsi dezvaluise adevaratul caracter de mincinos si ucigas.
S-a vazut ca acelasi spirit care inspirase pe fiii
oamenilor ce se gaseau sub puterea lui ar fi fost dat pe fata daca i
s-ar fi îngaduit sa aiba stapânire peste locuitorii cerului.
El sustinuse ca neascultarea de Legea lui Dumnezeu ar fi adus libertate si înaltare; dar s-a vazut ca a avut ca urmare sclavie si degradare.Acuzatiile mincinoase ale lui Satana, cu privire la caracterul si guvernarea lui Dumnezeu, au aparut acum în adevarata lor lumina. El Îl acuzase pe Dumnezeu de înaltare de Sine, atunci când a cerut supunere si ascultare din partea creaturilor Sale, si declarase ca, în timp ce Creatorul cerea lepadare de sine de la toti ceilalti, El nu practicase jertfire de sine si nu facuse nici un sacrificiu.
El sustinuse ca neascultarea de Legea lui Dumnezeu ar fi adus libertate si înaltare; dar s-a vazut ca a avut ca urmare sclavie si degradare.Acuzatiile mincinoase ale lui Satana, cu privire la caracterul si guvernarea lui Dumnezeu, au aparut acum în adevarata lor lumina. El Îl acuzase pe Dumnezeu de înaltare de Sine, atunci când a cerut supunere si ascultare din partea creaturilor Sale, si declarase ca, în timp ce Creatorul cerea lepadare de sine de la toti ceilalti, El nu practicase jertfire de sine si nu facuse nici un sacrificiu.
Acum s-a vazut ca, pentru mântuirea neamului omenesc cazut,
Conducatorul Universului facuse sacrificiul cel mai mare pe care-l
putea face iubirea; caci “Dumnezeu era în Hristos împacând lumea cu
Sine” (2 Cor. 5,19).
S-a mai vazut ca, în timp ce Lucifer deschisese usa pentru
intrarea pacatului prin dorinta lui de onoare si întâietate, Hristos,
pentru a distruge pacatul, Se umilise si Se facuse ascultator pâna la
moarte.Dumnezeu Si-a dat pe fata dezaprobarea fata de principiile
rebeliunii.
Tot cerul a vazut dreptatea Sa descoperita, atât în
condamnarea Satanei, cât si în rascumpararea omului. Lucifer declarase
ca, daca Legea lui Dumnezeu este de neschimbat iar pedeapsa nu putea fi
înlaturata, orice calcator al ei trebuie sa fie pe veci lipsit de
favoarea Creatorului. El pretindea ca neamul omenesc pacatos sa fie
asezat în afara mântuirii si prin aceasta sa fie prada lui de drept.
Dar moartea lui Hristos era un argument în favoarea omului, care nu putea fi contrazis. Pedeapsa Legii a cazut peste Acela care era egal cu Dumnezeu, iar omul avea posibilitatea sa primeasca îndreptatirea lui Hristos si, printr-o viata de pocainta si de umilinta, sa biruiasca, asa cum Fiul lui Dumnezeu este drept si în acelasi timp poate sa îndreptateasca pe acela care crede în Isus.Dar Hristos a venit pe pamânt nu numai sa aduca la îndeplinire mântuirea omului, sa sufere si sa moara. El a venit sa “preamareasca Legea” si “mareata sa fie”.
Dar moartea lui Hristos era un argument în favoarea omului, care nu putea fi contrazis. Pedeapsa Legii a cazut peste Acela care era egal cu Dumnezeu, iar omul avea posibilitatea sa primeasca îndreptatirea lui Hristos si, printr-o viata de pocainta si de umilinta, sa biruiasca, asa cum Fiul lui Dumnezeu este drept si în acelasi timp poate sa îndreptateasca pe acela care crede în Isus.Dar Hristos a venit pe pamânt nu numai sa aduca la îndeplinire mântuirea omului, sa sufere si sa moara. El a venit sa “preamareasca Legea” si “mareata sa fie”.
Nu numai pentru ca locuitorii acestui pamânt sa priveasca
Legea asa cum ar trebui privita, ci ca sa se demonstreze tuturor lumilor
(planetelor) din Univers ca Legea lui Dumnezeu este de neschimbat.
Iar jertfa la care a îndemnat iubirea infinita pe Tatal si
pe Fiul, ca pacatosii sa fie mântuiti, demonstreaza întregului Univers –
ca nimic mai mult decât acest plan de ispasire nu putea fi facut – ca
dreptatea si mila sunt temelia Legii si guvernarii lui Dumnezeu.
În aducerea la îndeplinire a judecatii finale, se va vedea
ca nu exista nici un motiv pentru existenta pacatului. Când Judecatorul a
tot pamântul va întreba pe Satana: “De ce te-ai razvratit împotriva Mea
si M-ai jefuit de supusii Împaratiei Mele?”, initiatorul pacatului nu
va putea aduce vreo scuza. Orice gura va fi închisa si toate ostile
razvratirii vor fi fara cuvânt.
Crucea de pe Calvar, în timp ce declara Legea ca fiind de
neschimbat, face cunoscut Universului ca plata pacatului este moartea.
În strigatul pe moarte al Mântuitorului “S-a sfârsit”, a batut clopotul
de moarte al Satanei.
Lupta cea mare care durase atâta vreme s-a hotarât atunci, iar curatirea finala a pacatului a fost asigurata. Fiul lui Dumnezeu a trecut prin portile mormântului, pentru ca “prin moarte sa nimiceasca pe acela care avea puterea mortii, pe diavolul” (Evrei 2,14). Dorinta lui Lucifer dupa înaltare de sine îl facuse sa spuna: “Îmi voi înalta tronul mai presus de stelele lui Dumnezeu” Voi fi ca Cel Prea Înalt”. Dar Dumnezeu declara: “Te voi face ca cenusa pe pamânt” si niciodata nu vei mai fi” (Is.14,13.14; Ezech. 28,18.19). “Caci iata, vine ziua, care va arde ca un cuptor! Toti cei trufasi si toti cei rai, vor fi ca miristea; ziua care vine îi va arde, zice Domnul ostirilor, si nu le va lasa nici radacina, nici ramura” (Mal. 4.1).
Lupta cea mare care durase atâta vreme s-a hotarât atunci, iar curatirea finala a pacatului a fost asigurata. Fiul lui Dumnezeu a trecut prin portile mormântului, pentru ca “prin moarte sa nimiceasca pe acela care avea puterea mortii, pe diavolul” (Evrei 2,14). Dorinta lui Lucifer dupa înaltare de sine îl facuse sa spuna: “Îmi voi înalta tronul mai presus de stelele lui Dumnezeu” Voi fi ca Cel Prea Înalt”. Dar Dumnezeu declara: “Te voi face ca cenusa pe pamânt” si niciodata nu vei mai fi” (Is.14,13.14; Ezech. 28,18.19). “Caci iata, vine ziua, care va arde ca un cuptor! Toti cei trufasi si toti cei rai, vor fi ca miristea; ziua care vine îi va arde, zice Domnul ostirilor, si nu le va lasa nici radacina, nici ramura” (Mal. 4.1).
Întregul Univers va fi martor cu privire la natura si la
urmarile pacatului. Si distrugerea lui totala, care la început ar fi
provocat îngerilor frica, iar lui Dumnezeu dezonoare, va îndreptati acum
iubirea Sa si-I va restabili onoarea în fata Universului fiintelor
care-si gaseau placerea sa faca voia Sa si în a caror inima este Legea
Sa. Niciodata nu se va mai da pe fata pacatul.
Cuvântul Domnului spune: “Nenorocirea nu vine de doua ori”
(Naum 1,9). Legea lui Dumnezeu, pe care Satana a declarat-o a fi un jug
al robiei, va fi cinstita ca Lege a libertatii. O creatiune încercata si
trecuta prin experiente nu va mai fi niciodata îndepartata de la
supunerea fata de Acela al carui caracter a fost deplin dat pe fata
înaintea lor, ca fiind iubire nepatrunsa si întelepciune infinita.
Publicat de Enigma “Spionajului” Romanesc !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu